Facebook Pixel, Doubleclick a další reklamní systémy požadují při implementaci dynamických reklam kromě jiného seznam ID produktů, které byly prohlédnuty, vloženy do košíku, nebo nedej bože zakoupeny.
V případě, že je správně nasazeno Enhanced Ecommerce pomocí dataLayeru a Tag Manageru, stačí vcelku jednoduchý script na získání požadovaných ID.
Facebook i Doubleclick požadují seznam ID jako pole, tedy například [123456, 456789, 567890] atp. Pokud máme v dataLayeru správně vyplněnou proměnnou ecommerce, vypadá zhruba takto:
<script>
dataLayer.push({
event: 'checkout',
ecommerce: {
purchase: {
products: [
{
quantity: 1,
price: '22.00',
brand: '',
availability: 'In stoc',
rating: '5',
id: '123456',
name: 'Produkt XYZ'
},
{
quantity: 1,
price: '44.00',
brand: '',
availability: 'In stoc',
rating: '5',
id: '456789',
name: 'Produkt ABC'
}
]
}
}
});
</script>
dataLayer variable
Nejprve je potřeba uložit si obsah ecommerce v dataLayeru uložit do proměnné v GTM:
Následně je třeba vytvořit vlastní javascriptovou proměnou, která převede produkty z ecommerce na pole ID:
function(){
var products = {{dataLayer - ecommerce.purchase.products}};
var IDs = [];
for(i = 0; i < products.length; i++){
IDs.push(products[i].id);
}
return IDs;
}
Použití ve Facebook pixelu
Jak prosté, milý Watsone!