Facebook Pixel, Doubleclick a další reklamní systémy požadují při implementaci dynamických reklam kromě jiného seznam ID produktů, které byly prohlédnuty, vloženy do košíku, nebo nedej bože zakoupeny.

V případě, že je správně nasazeno Enhanced Ecommerce pomocí dataLayeru a Tag Manageru, stačí vcelku jednoduchý script na získání požadovaných ID.

Facebook i Doubleclick požadují seznam ID jako pole, tedy například [123456, 456789, 567890] atp. Pokud máme v dataLayeru správně vyplněnou proměnnou ecommerce, vypadá zhruba takto:

<script>
dataLayer.push({
    event: 'checkout', 
    ecommerce: { 
	purchase: { 
	    products: [ 
		{ 
		    quantity: 1, 
		    price: '22.00', 
		    brand: '', 
		    availability: 'In stoc', 
		    rating: '5', 
		    id: '123456', 
		    name: 'Produkt XYZ'
		}, 
		{ 
		    quantity: 1, 
		    price: '44.00', 
		    brand: '', 
		    availability: 'In stoc', 
		    rating: '5', 
		    id: '456789', 
		    name: 'Produkt ABC' 
		}
	    ] 
	} 
    }
});
</script>

dataLayer variable

Nejprve je potřeba uložit si obsah ecommerce v dataLayeru uložit do proměnné v GTM:

Následně je třeba vytvořit vlastní javascriptovou proměnou, která převede produkty z ecommerce na pole ID:

function(){
    var products = {{dataLayer - ecommerce.purchase.products}};
    var IDs = [];
    for(i = 0; i < products.length; i++){
	IDs.push(products[i].id);
    }
    return IDs;
}

Použití ve Facebook pixelu

Jak prosté, milý Watsone!

Vít Novotný

Publikováno